February 12, 2010

Yaya's version

Alkisah..
Malam td ammi membantu yaya dgn homework nye..
sambil2 ammi menyoal ttg rukun islam..


Ammi : ok yaya, apa dia 1st rukun islam?

Yaya : percaya kpd Allah

Ammi : tu rukun iman syg, rukun islam..mengucap?

Yaya: oh, err 2 shadat

(jamali shadat?)ammi dah tergelak sikit, tp kontrol lg nih

Ammi : k, no 2? solat, 5? ape?

Yaya : err, 5 rakaat

Ammi : 5 waktu la yaya, 5 rakaat kang ajaran sesat lak..
(ammi dah tergelak agak kuat)
k seterusnya no 3?berpuasa pd? bulan ape?

Yaya : haa! pd Ramadan kawan yaya kat school

Time nih ammi & baba dah tergelak-gelak, x leh nak kontrol dah

Ammi : k la smbg lg, no 4 pulak? mengeluarkan??

Yaya : yaya tau, kuarkan zaka

Ammi : ??? zakat syg bukan zaka

Huhu..baba dia dah gelak tak kuar suara, ammi pun dah smpi tahap nak terguling

Ammi : k, k, ni last. no 5? mengerjakan haji di ?

Yaya : ala ni senang, kat tabung haji la.

Kih kih kih, ammi dan baba dah tahap guling2, baba dah nak jatuh dr sofa. 
ammi dah terbaring kat lantai.huhuhu..

Yaya ni still in learning process, biasalah budak2. Don't worry,
ammi & baba dah betulkan mana yg salah, 
Tahap guling2 gelak tu sekadar hiburan pd mlm jumaat.
Yaya? blur je..join in the gelak tp tak faham ape joke nye.

Sekadar pix hiasan yaya at work

Photobucket

3 comments:

أم الليث said...

HAHAHAH
Kids say the darnedest things!

Baitul SMR said...

^_^
he's soooooooooooo cute!

mamanoa said...

kak sara>> sgt-sgt klaka..ketawa sensorg dlm opis smpi mengalir air-mata..hahhha..kalu join skali mmg duk guling sama kat uma tu..hahha..lawak-lawak