February 14, 2010

Gong Xi Fa Cai

Dear boys,


Kita ni duduk di Malaysia berbilang kaum, pelbagai perayaan di raya kan. Hari ni adalah 'the year of the tiger' bagi kaum cina. Bagi kawan2 ammi berbangsa cina "Gong Xi Fa Cai" di ucapkan..Perayaan ini adalah perayaan tahun baru dan bukan perayaan keagamaan jadi tidak salah bg kita untuk mengucapkan or wishing mereka.


Boys,
Kita ni pun sebenarnya keturunan cap naga ada jugak keturunan cina belah ammi iaitu nenek ammi yg dijaga oleh org Islam masa kecik. Thats why la yaya ada rupa sang jepun ala2 chinese look sikit. Sekarang ni kita pulak dah duduk penang ni rumah 4 tingkat,pangsapuri tingkat 4 berjirankan sblh kiri  aunty berbangsa cina (belah kanan tangga ye) jd wajarlah kita wishing dia tahun baru..


Yaya & syaik,
Bila yaya & syaik dah besar nanti mungkin korang akan tergelak tengok gambar2 u all yg 'shy shy cat' nak ucap kat aunty. Tapi korang gagah kan jugak..




Aunty sebelah (err, ammi tak tau pun nama dia) mmg pemurah, dia bg kita  limau mandarin, gula2, air kotak & angpau sorang 1(rm4 sorang). Yaya & syaik sgt gembira ammi tgk waktu itu.
Selepas tu baba dpt panggilan dr kwn sekolah baba uncle Zahid nak dtg menziarah,kebetulan mereka balik kg di Perak so nak dtg PP. Ape lg bertambah lah excited semua org..Aunty Niki since kawin dgn uncle zahid terus jadik 1 of ammi's best friends. Danish anak sulung aunty sebaya yaya, Damiya tua setahun dr syaik & baby Dayana sebaya dgn baby Waidi.



Aksi-aksi yaya & danish mmg menghiburkan, dahlah baju & seluar lebih kurang colour sama. Masa yaya & danish solat asar, sekejap ammi dengar danish imam pastu yaya, pastu sama2..tak apelah, yg penting belajar solat ye..


Dalam sibuk2 ammi snap gambar, ammi terlupa amik gambar ammi & aunty Niki. To aunty Niki, nanti dtg lg ye, boleh snap gambar dgn ammi buat kenangan..InsyaAllah jika danish balik Perak lg, yaya sefamily akan dtg menziarah pula..Thank you for coming, bawak KFC lg & beli baju dr blogshop ammi..Tq again...
Photobucket

3 comments:

Oyis said...

bestnya bila best fren dtg melawat... rindu la nk jumpa kengkawan semua...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hehhe
malu2 kucing eh

dapt ang pow RM4 lagi

sara, org cina bkn tak suka ke angka 4? huhu

Anonymous said...

aku tak perasan pulak bila ko snap gambar budak2 tu.. hepi betul dorang, even jarang jupe.. budak2 kan..