December 8, 2009

Rumah Oren

Dear Syasyaik,


Ammi sangat terharu semalam bila tiba-tiba syayaik sedih..ammi tak faham kenapa tiba-tiba je syasyaik menangis, syasyaik kata syasyaik nak naik aroeplane, nak pergi rumah oren, nak main kat umah oren. Ammi tahu syasyaik rindukan Australia dah rumah kita di sana, percayalah, ammi dan baba juga rindukan rumah tu dah kehidupan di sana.


 Tapi sayang, Allah itu yang menentukan perjalanan hidup kita, kita manusia biasa cuma merancang, hakikatnya Allah dah tentukan kita disana cuma 9 bulan, baba tak boleh meneruskan study nya disana. Baba membuat istikharah dan macam-macam lagi dan memang jelas nampak baba sambung di Malaysia,jadi syasyaik terimalah ye sayang kita di rumah penang ni seperti yang syasyaik dan abg yaya menggelarnya.


Ammi tahu walaupun kita cuma sekejap disana, banyak memori yang tercipta, kerusi kecik oren tu, backyard luas di belakang, spec biru syasyaik, tv kecil di ruang tamu, dapur lengkap berkabinet beserta 'bar table'. ammi pun rindu dapur tu. Bagi ammi memang rumah oren tu rumah sewa kita yang paling best sepanjang tempoh ammi hidup bersama baba.Bagi ammi banyak kenangan manis tercipta di rumah itu..


Sabar ye sayang, kalau syasyaik bagi semua duit dalam tabung 'camel' syasyaik sekalipun, masih belum cukup kita sekeluarga nak terbang naik aeroplane dan pergi ke Adelaide, InsyaAllah jika ada rezeki manalah tahu satu hari nanti kita akan pergi melawat semula disana..


Bila syasyaik tanya kenapa ammi sedih, ammi sedih sebab tengok syasyaik sedih.., ammi tahu memori syasyaik kuat, walaupun dah hampir 5 bulan kita tinggalkan rumah oren, syasyaik masih boleh cerita pada ammi rumah tu dengan se detail nya.Syasyaik ingat lagi almari besar tu, fridge yang luar biasa besar kat dapur, buai dekat pokok di backyard, bath tub di bilik air, tandas di luar dan sejuk bila nak pergi malam-malam.


Syasyaik,


Syasyaik simpanla semua memori tu ye sayang, jadikanlah ia kenangan manis dalam hidup syasyaik dan hidup kita. Syasyaik jangan sedih lagi ye sayang.Kita cipta memori baru di rumah penang ni ye..






Main game komputer

Suka sangat mandi bath tub

                                                          The long sofa


                           Kitchen yang besar dan 'bar table'


                          Narrow hall ke bilk tidur,
                          yang belah kanan tu almari 
                          built in.


                             Bilik ammi tapi syasyaik 
                             selalu naik katil tengah2 
                             malam


Ammi

3 comments:

Afrah said...

*sniff*sniff*

sayunya...

kak sara, syasyaik tu nickname br hamzi ke?

rindunye kat diorang..sesungguhnya rindu gak kat akak satu family~

mg2 leh jumpe kat msia..
cmne nk contact akk ek kalo kat msia? afrah n wafiyah blk cuti summer 31 dec nih insyaAllah =)


km slm kat sume dr kami,
Afrah, Safwan & Little Wafiyah ^__^

Ammi Sara said...

O yeke, ni nombor akak kt msia, 017 2027330. balik berdua je? safwan keje ye.

syasyaik tu dr hamsyari (nama penuh dia hamzi hamsyari), so pelat bunyik nya syasyaik la..

dah blik msia contact la ye..

Baitul SMR said...

oooo i did not know Sara dah balik for good. Ingat sebab berpantang hari tu. Anyway, all the best to you guys. Terharu baca tulisan Sara ni... home is where the heart is. Kisses to the three little olws.